تبلیغات
آموزش سئو و بهینه سازی سایت - آمیخته بازاریابی سبز
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
سه شنبه 6 تیر 1391 :: نویسنده : بهینه
هر شرکتی آمیخته بازاریابی مطلوب خودش را دارد. برخی 4pدارند، برخی 7p. 4pبازاریابی سبز همانند آمیخته بازاریابی معمولی است ولی چالش اصلی این است که بازاریابان باید بتوانند از این 4pبه شیوه ای نوآورانه استفاده کنند.

محصول

هدف اقتصادی در برنامه ریزی محصولات این است که بتوان مصرف منابع و آلودگی را کاهش داد و بتوان از منابع نادر حفاطت بیشتری کرد.

قیمت

قیمت عاملی حیاتی و مهم در آمیخته بازاریابی است. بسیاری از مصرف کنندگان حاضرند تا پول بیشتری بپردازند اگر اینگونه برداشت کنند که ارزش محصول بالاتر است. این ارزش می تواند عملکرد ، فعالیتها، طراحی ، ظاهر دیداری و یا مزه  بهبود یافته باشد. بازاریابی سبز هنگامیکه دارد قیمتی انتخاب می کند باید تمامی این شرایط را در نظر داشته باشد.

ارتقا

سه نوع بازاریابی سبز وجود دارد:

·        تبلیغاتی که نشان دهنده رابطه میان محصول/خدمات و محیط زیستی باشد.

·        تبلیغاتی که چرخه حیات سبز را ارتقا می بخشد از طریق تاکید بر محصول یا خدمات

·        تبلیغاتی که نشان دهنده تصویر شرکت از مسوولیت محیطی اش است.

مکان/توزیع

انتخاب این که کجا و چه زمانی یک محصول باید در دسترس باشد می تواند تاثیر چشمگیری بر مشتریان داشته باشد. مشتریان کمی از مسیرشان دور می شوند تا محصولات سبز را خریداری کنند.

استراتژی ها

استراتژی های بازاریابی برای بازاریابی سبز عبارتند از:

·        ممیزی بازاریابی(شامل تحلیل موقعیت درونی و بیرونی)

·        ایجاد یک برنامه بازاریابی برای تبیین استراتژی با توجه به 4p

·        اجرای استراتژی های بازاریابی

·        ارزیابی نتایج برنامه ها

چالش های پیش رو

·        محصولات سبز نیازمند موارد قابل بازیافت و یا قابل استفاده مجدد  هستند که هزینه بر است.

·        نیاز به یک تکنولوژی است که همین نیازمند سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه است.

·        تکنولوژی های پاکسازی آب مورد نیاز است، که هزینه بر است.

·        اکثریت مردم از محصولات سبز و کاربرد انها آگاه نیستند.

·        اکثریت مصرف کنندگان مشتاق نیستند تا پول بیشتری برای محصولات سبز بپردازند.

برخی نمونه ها

·        دستمال ها و بسته های  رستوران های مک دونالد قابل بازیافت هستند.

·        نوشابه های کوکاکولا مستقیما از تانکر پر می شوند به جای آنکه از پلاستیک استفاده شود که همین امر 68 میلیون پوند سالیانه از هزینه ها جلوگیری می کند.

·        نیروگاه برق حرارتی بادارپور NTPCدر دهلی از راههایی استفاده می کند تا از خاکسترهای زغال سنگ که منبع اصلی آلودگی آب و هوا بوده اند، بتواند استفاده کند.

·        پالایشگاه بارائونی IOC  امکاناتی برای جلوگیری از آلودگی های هوایی و آبی دارد.

نویسنده : مهسا سلطانی نشان





نوع مطلب : تبلیغات اینترنتی، تبلیغات، بازاریابی اینترنتی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : بهینه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :