تبلیغات
آموزش سئو و بهینه سازی سایت - ده نکته که می توان از عطرفروش ها آموخت
آموزش سئو و بهینه سازی سایت
1. ابتدا  مشتری  را جذب کنید
شگرد اولیه این  فروشندگان حرفه ای خیلی ساده است ؛ با درخواست از شما برای بو کردن عطر های جدیدشان بدون درخواست اولیه خرید ، فقط می خواهند که شما را جذب کنند تا بتوانند در فرصت مناسب قدم بعدی را بردارند 1.  مشتری  را بشناسید
آقای عطر  فروش  سعی داشت از روی ظاهر ، گفتار و برخورد ما ، اخلاق ما را شناسایی کند . حتی خیلی با احترام از ما سوال کرد : در مورد علایقمان ، شغلمان و ...  

3. پیشنهاد خاص بدهید
آقا مجید (  فروشنده) سعی کرد مناسب شخصیت ما پیشنهاد اولیه اش را مطرح کند . مثلاً با توجه به اینکه شما در جلسات زیادی شرکت می کنید ، این عطر مجلسی را به شما پیشنهاد می کنم . آقا مجید یک شیشه کوچک از عطری که به نظر مناسب تر بود را برای ما پر کرد !  

4. یک قدم جلوتر بروید
ما هیچ تصمیمی برای خرید عطر نداشتیم ولی شیشه ای که آقا مجید پر کرد ، باعث شد ما فراموش کنیم که قصد خرید عطر نداریم !! به همین سادگی مجید خان به مرحله بعدی و تکمیل پیشنهاداتش رفت . قدم بعدی این بود که او یک شیشه سه برابر بزرگتر برداشت و آن را با همین عطر پر کرد و پیشنهاد داد که شما به جای قیمت 3 برابر ، این را با قیمت دو برابر بخرید . در اینجا ما ناخودآگاه در نقش یک خریدار مصمم رفته بودیم !  

5. هدیه بدهید
فروشنده مطرح کرد که اگر این عطر را بخرید ، یک شیشه اشانتیون هم از من هدیه می گیرید که می توانید همین عطر یا عطر دلخواه دیگری را برای اشانتیون انتخاب کنید . خب تصور داشتن یک شیشه عطر کوچک در جیب لباس ، آن هم رایگان ، تصور خوبی است !  

6. محصول یا خدماتی با کیفیت ارائه دهید
بار قبلی که از همین عطر  فروشی ها خرید کرده بودم ، راضی بودم . همین دلیل خوبی بود برای مقاومت کمتر و خرید مجدد . 
 

7.  مشتری  را تایید کنید
وقتی یکی از عطر ها را بو کردم ، گفتم که این عطر قدیمی و اصیل است . مجید گفت آفرین ... کاملاً درسته ، این یک عطر اصیل است ! شما خیلی خوب تشخیص دادید !  
هر چند ما این ترفندهای  فروش  را می شناختیم و از اول صحبت ها به روش  فروش  آقا مجید دقت می کردیم ، ولی حرف های سنجیده و حساب شده اش باعث رضایت ما و جذب شدن به حرفهایش می شد . 
 

8. به  مشتری  اطمینان دهید
در بین صحبت ها برای اثبات اصل بودن عطر ها ، مجید مخزن های عطرش را که روی آن نام تولید کننده را نوشته بود نشانمان داد که باعث اطمینان بیشتر ما شد . دلیلی نمی دیدیم که بخواهیم بیشتر تحقیق کنیم !

9. تضمین کنید
اگر واقعاً به کالا یا خدماتی که ارائه می دهید ، اعتماد دارید ، چرا آن را تضمین نکنید ؟ این کاری بود که اینفروشنده توانا با ما کرد .  

10. خدمات پس از  فروش  بدهید
مجید گفت هر وقت احساس کردید از این عطر خوشتان نمیاد ، بیایید و آن را عوض کنید . این کار برایفروشنده ما هزینه زیادی نداشت ولی اطمینانی که به ما می داد ، دلیلی برای نخریدن باقی نمی گذاشت .  
    به همین سادگی ، ما دو شیشه بزرگ عطر خریدیم ، بی آنکه نیازی به خریدن آنها داشته باشیم !  
    منبع : مدیران ایران - شاهین شاکری



نوع مطلب : رازهای موفقیت، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات، بازاریابی اینترنتی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : بهینه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :